Περιγραφή θέματος

  • Γενικά

  • 1. Εισαγωγή στον Αντικειμενοστραφή Προγραμματισμό

    Περιγραφή θεματικής ενότητας:

    • Εισαγωγή – Γλώσσες προγραμματισμού
    • Προγραμματιστικά μοντέλα (paradigms)
    • Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός
    • Κλάσεις και Αντικείμενα
    • Εισαγωγή στη Java  – Βασικό συντακτικό και εντολές
    • Είσοδος έξοδος, Strings, Διακλαδώσεις, Βρόγχοι

    Λέξεις κλειδιά: Γλώσσες προγραμματισμού, δομημένος προγραμματισμός, διαδικασιακός προγραμματισμός, προγραμματιστικά μοντέλα, Αντικειμενοστραφής Προγραμματισμός, κλάσεις, αντικείμενα, διακλαδώσεις, βρόγχοι.

  • 2. Κλάσεις, Πίνακες, Αντικείμενα, Μέθοδοι

    Περιγραφή θεματικής ενότητας:

    • Switch, Κλάσεις, Ισότητα Strings, Wrapper Classes, Πινάκες
    • Αντικείμενα, Μέθοδοι
    • Accessor & Mutator methods
    • Constructors. Υπερφόρτωση. Αντικείμενα ως παράμετροι
    • toString. equals
    • Παραδείγματα: RandomVector, Stack

    Λέξεις κλειδιά: switch, κλάσεις, ισότητα, wrapper classes, πίνακες, αντικείμενα, μέθοδοι, accessor methods, mutator methods, constructors, υπερφόρτωση.

  • 3. Αναφορές, Σύνθεση & Συνάθροιση

    Περιγραφή θεματικής ενότητας:

    • Αναφορές, Δυναμική δέσμευση μνήμης, Αναφορές ως ορίσματα
    • Αναφορές ως επιστρεφόμενες τιμές. Ρηχά και βαθιά αντίγραφα
    • Copy Constructor. Πίνακες από αντικείμενα
    • Σύνθεση και συνάθροιση. Παράδειγμα στοίβας
    • ArrayList. Σύνθεση και συνάθροιση. Παράδειγμα: Τμήμα πανεπιστημίου

    Λέξεις κλειδιά: Αναφορές, δυναμική δέσμευση μνήμης, ορίσματα, ρηχά αντίγραφα, βαθιά αντίγραφα, copy constructor, σύνθεση, συνάθροιση, στοίβα.

  • 4. Κληρονομικότητα

    Περιγραφή θεματικής ενότητας:

    • Εισαγωγή στην Κληρονομικότητα
    • Υπέρβαση μεθόδων (method overriding). Downcasting. Late Binding
    • Αφηρημένες κλάσεις. Interfaces
    • Κληρονομικότητα. Αφηρημένες κλάσεις. Interfaces. Παράδειγμα
    • Παράδειγμα Κληρονομικότητας. Γενικευμένες κλάσεις

    Λέξεις κλειδιά: κληρονομικότητα, υπέρβαση μεθόδων, downcasting, late binding, αφηρημένες κλάσεις, interfaces, γενικευμένες κλάσεις, βασική κλάση, παράγωγη κλάση, ιεραρχία κλάσεων, υπερκλάση, υποκλάση.

  • 5. Συλλογές, Εξαιρέσεις, GUIs

    Περιγραφή θεματικής ενότητας:

    • Συλλογές (ArrayList, HashSet, HashMap)
    • Εξαιρέσεις (Exceptions)
    • Αρχεία. Επεξεργασία Αλφαριθμητικών
    • Στατικές μέθοδοι και μεταβλητές
    • Graphical User Interfaces (GUIs). Event Driven Programming. Η βιβλιοθήκη Swing

    Λέξεις κλειδιά: Συλλογές, εξαιρέσεις, αρχεία, στατικές μέθοδοι, στατικές μεταβλητές, regular expressions, Graphical User Interfaces, GUIs, Event Driven Programming, ArrayList, HashSet, HashMap.

  • Ασκήσεις

  • Συγγράμματα

    1. Απόλυτη  Java  (περιέχει  CD),  Savitch  Walter, Εκδόσεις ΣΤΕΛΛΑ  ΠΑΡΙΚΟΥ  &  ΣΙΑ  ΟΕ, Έκδοση: 1η έκδ./2008

    2. JAVA  ΜΕ  UML:  ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΕΦΗΣ  ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΚΑΙ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ,  ELSE  LERVIK,  VEGARD B. HAVDAL,  ΕΚΔΟΣΕΙΣ  ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ  ΕΠΕ, Έκδοση: 1η/2004

    3. ΑΝΑΠΤΥΞΗ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ  ΣΕ  JAVA: ΑΦΑΙΡΕΣΕΙΣ,  ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ,  ΚΑΙ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΕΦΗΣ  ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ,  BARBARA LISKOV, JOHN GUTTAG,    ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΛΕΙΔΑΡΙΘΜΟΣ ΕΠΕ, Έκδοση: 1η/2007
    • Επιπλέον συνιστώμενη βιβλιογραφία