Γενικά
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Ι
Διδάσκων : Στάθης Παπασταθόπουλος
Περιγραφή μαθήματος :
Το μάθημα αυτό έχει σκοπό την περιεκτική σκιαγράφηση της αναπτυξιακή πορείας των ανθρώπινων όντων από την γέννηση έως και το τέλος της νηπιακής ηλικίας. Αρχικά διαπραγματεύονται συνοπτικά η ιστορία, οι βασικές αρχές και η ιδιαίτερη προοπτική της Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, το αντικείμενο και οι μέθοδοί της. Ακολούθως, παρουσιάζονται κεντρικές θεωρίες και ερευνητικοί τομείς της αναπτυξιακής διαδικασίας. Οι θεματικές ενότητες που καλύπτονται είναι οι ακόλουθες:
Α. Βρεφική ηλικία:
- Αντιληπτική και κινητική ανάπτυξη
- Γνωστική και συναισθηματική ανάπτυξη
- Ανάπτυξη των αλληλοδράσεων και των σχέσεων με άλλα πρόσωπα
Β. Νηπιακή ηλικία:
- Γνωστική ανάπτυξη με έμφαση στην ανάπτυξη της συμβολικής σκέψης και στην κατανόηση του νου
- Γλωσσική ανάπτυξη
- Συναισθηματική ανάπτυξη και κατανόηση
- Ανάπτυξη των αλληλοδράσεων και των σχέσεων με τους γονείς, τα αδέρφια και τους συνομηλίκους
- Ανάπτυξη του παιχνιδιού
Στην παρουσίαση των παραπάνω λαμβάνονται ιδιαίτερα υπόψη σύγχρονες μελέτες και θεωρίες για την βρεφική και νηπιακή ανάπτυξη. Έμφαση δίνεται στον διαπροσωπικό, κοινωνικό-πολιτισμικό χαρακτήρα της αναπτυξιακής διαδικασίας.
Μαθησιακοί στόχοι μαθήματος :
Ο βασικός στόχος του μαθήματος είναι η απόκτηση των γνώσεων που αφορούν την ανάπτυξη κατά την προγεννητική περίοδο, την πρώτη βρεφική ηλικία και το τέλος αυτής καθώς και την προσχολική ηλικία.
Λέξεις Κλειδιά : βρέφος, παιχνίδι,νηπιακή ανάπτυξη, η ψυχολογία του νεογνού