Γενικά
Εισαγωγή στη διδακτική θεώρηση
Διδάσκων: Επίκ. Καθηγητής Ιωάννης Φύκαρης
Περιγραφή μαθήματος
Το βασικό διαρθρωτικό πλαίσιο του μαθήματος κινείται στις ακόλουθες αναφορές: Εννοιολογικές οριοθετήσεις της Διδακτικής, Σύγχρονα Ρεύματα-Θεωρίες και Μοντέλα Διδακτικής, Στόχοι και Περιεχόμενο της Διδακτικής και η έκφανσή τους στη Διδακτική πράξη, Η Διδακτική πράξη ως προσέγγιση και ως διαδικασία, Η ανθρώπινη και η κοινωνική διάσταση της Διδακτικής πράξης, Διδακτικά κριτήρια μετατροπής της Γνώσης σε διδακτικό αντικείμενο, Η διάσταση της Στοχαστικο-Κριτικής θεώρησης της Διδακτικής πράξης, Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στο πλαίσιο της Στοχαστικο-Κριτικής Διδακτικής.
Μαθησιακοί στόχοι
Στόχοι του μαθήματος είναι:
Οι φοιτητές να κατανοήσουν τις Εννοιολογικές οριοθετήσεις της Διδακτικής πράξης ως προσέγγιση και ως διαδικασία, τα Διδακτικά κριτήρια μετατροπής της Γνώσης σε διδακτικό αντικείμενο, τη διάσταση της Στοχαστικο-Κριτικής θεώρησης της Διδακτικής πράξης, αλλά και τον σύγχρονο διδακτικό ρόλο του εκπαιδευτικού στο πλαίσιο της Στοχαστικο-Κριτικής Διδακτικής.
Λέξεις κλειδιά
Διδακτική, διδασκαλία, στοχασμός.