Γενικά
Εκπαιδευτικά προγραμματιστικά περιβάλλοντα
Διδάσκοντες: Αναστάσιος Α. Μικρόπουλος, Καθηγητής & Ιωάννης Βρέλλης, ΕΔΙΠ
Περιγραφή μαθήματος
Το μάθημα πραγματεύεται τη σχεδίαση και ανάπτυξη μαθησιακών δραστηριοτήτων που βασίζονται σε προγραμματιστικά περιβάλλοντα κατάλληλα για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Έμφαση δίνεται σε ελεύθερα περιβάλλοντα οπτικού προγραμματισμού με πλακίδια (byob/snap, scratch, easylogo, κ.λπ.)
Το μάθημα περιλαμβάνει θεωρητικό και εργαστηριακό μέρος.
Οι εργαστηριακές ασκήσεις υλοποιούνται στο εκπαιδευτικό εργαστήριο πληροφορικής του «Εργαστηρίου Εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας στην Εκπαίδευση» (http://earthlab.uoi.gr).
Η παρακολούθηση του μαθήματος είναι υποχρεωτική.
Ο/η φοιτητής/τρια δεν μπορεί να απουσιάσει περισσότερες από δύο μαθήματα.
Στο μάθημα προβλέπονται εκδρομές εκπαιδευτικού χαρακτήρα.Μαθησιακοί στόχοι
Σκοπός του μαθήματος είναι η οικοδόμηση γνώσεων και δεξιοτήτων αρχών και τεχνικών προγραμματισμού στο πλαίσιο του πληροφορικού γραμματισμού. Στόχο του μαθήματος αποτελεί η αξιοποίηση του προγραμματισμού ως γνωστικού εργαλείου για το μάθημα της πληροφορικής και των άλλων μαθημάτων του δημοτικού σχολείου.
Μαθησιακά αποτελέσματα
Αναμένεται ότι με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/τριες θα είναι σε θέση να:
1. επιλέγουν το κατάλληλο προγραμματιστικό περιβάλλον για την εκπλήρωση των στόχων τους
2. περιγράφουν αλγορίθμους με φραστικό κώδικα
3. κωδικοποιούν έναν αλγόριθμο σε προγραμματιστικό περιβάλλον
4. ορίζουν προγραμματιστικές ενέργειες για την επίτευξη επιθυμητών στόχων
5. κατανοούν τη λειτουργία έτοιμων προγραμμάτων
6. δημιουργούν σύνθετα προγράμματα.Λέξεις κλειδιά
Οπτικός Προγραμματισμός, Αλγόριθμος, Scratch, Byob, Logo, Πολυμέσα, Ήχος, Κίνηση, Παιχνίδια, Ιστορίες, Δημιουργικότητα.