Topic outline

  • General

    Εκπαιδευτικά προγραμματιστικά περιβάλλοντα

    Διδάσκοντες: Αναστάσιος Α. Μικρόπουλος, Καθηγητής & Ιωάννης Βρέλλης, ΕΔΙΠ

  • 1. Εισαγωγή

    Περιγραφή θεματικής ενότητας: Παρουσίαση του πλαισίου και του περιεχομένου του μαθήματος «εκπαιδευτικά προγραμματιστικά περιβάλλοντα».

    Λέξεις κλειδιά:  Εκπαιδευτικά προγραμματιστικά περιβάλλοντα, πλαίσιο, περιεχόμενο, παρακολούθηση, υποχρεώσεις, αξιολόγηση.

  • 2. Εγγραφή στο e course, παρουσίαση οπτικών περιβαλλόντων προγραμματισμού

    Περιγραφή θεματικής ενότητας: Εγγραφή φοιτητών στο σύστημα ασύγχρονης τελεκπαίδευσης, παρουσίαση ποικίλων περιβαλλόντων οπτικού προγραμματισμού.

    Λέξεις κλειδιά:  E course, scratch, byob, snap, easylogo, turtleart.

  • 3. Μία ελκυστική εισαγωγή στον προγραμματισμό

    Περιγραφή θεματικής ενότητας: Η χρησιμότητα του προγραμματισμού και της συγγραφής κώδικα. Γιατί τα παιδιά να μάθουν προγραμματισμό; Βασικές αρχές προγραμματισμού.

    Λέξεις κλειδιά: Δημιουργική σκέψη, μεταγνωστικές δεξιότητες, διαδοχή, επανάληψη, επιλογή, συμβάντα.

  • 4. Το πρόγραμμα σπουδών για την Πληροφορική και τις ΤΠΕ στο δημοτικό σχολείο

    Περιγραφή θεματικής ενότητας: Παρουσίαση των προγραμμάτων σπουδών του δημοτικού για την Πληροφορική, τις ΤΠΕ και τον προγραμματισμό. Ο πληροφορικός γραμματισμός στο δημοτικό.

    Λέξεις κλειδιά: Πρόγραμμα σπουδών, πληροφορικός γραμματισμός, παιδαγωγική προσέγγιση, προγραμματισμός, Ε’ & ΣΤ’ Δημοτικού.

  • 5. Το πρώτο πρόγραμμα

    Περιγραφή θεματικής ενότητας: Εισαγωγή στη συγγραφή κώδικα σε περιβάλλοντα οπτικού προγραμματισμού. Το παράδειγμα μιας αίθουσας διδασκαλίας.

    Λέξεις κλειδιά: Αλγόριθμος, πρόγραμμα, κώδικας, αρχές προγραμματισμού, οπτικός προγραμματισμός.

  • 6. Εκπαιδευτικά παιχνίδια

    Περιγραφή θεματικής ενότητας: Η συμβολή των ψηφιακών παιχνιδιών στην εκπαίδευση. Τύποι και χαρακτηριστικά, βασικές αρχές σχεδίασης ψηφιακών εκπαιδευτικών παιχνιδιών.

    Λέξεις κλειδιά:  Εκπαιδευτικό παιχνίδι, ψηφιακό παιχνίδι, τύποι, χαρακτηριστικά, μαθησιακοί στόχοι.

  • 7. Σχεδίαση εκπαιδευτικού παιχνιδιού

    Περιγραφή θεματικής ενότητας: Σχεδίαση εκπαιδευτικού παιχνιδιού: η ιδέα, μαθησιακοί στόχοι, λεπτομερής περιγραφή.

    Λέξεις κλειδιά: Επίπεδα, σκηνή, στατικά στοιχεία, δυναμικά στοιχεία, βαθμολογία.

  • 8. Έναρξη προγραμματισμού επιλεγμένου παιχνιδιού

    Περιγραφή θεματικής ενότητας: Εισαγωγή σκηνικού, επεξεργασία και εισαγωγή χαρακτήρων, προγραμματισμός πρώτου επιπέδου.

    Λέξεις κλειδιά:  Σκηνικό, χαρακτήρες, επεξεργασία εικόνας, ήχος, κώδικας.

  • 9. Προγραμματισμός παιχνιδιού v.1

    Περιγραφή θεματικής ενότητας: Προγραμματισμός οδηγούμενος από συμβάντα, δομές επανάληψης και ελέγχου, συγγραφή διαδικασιών.

    Λέξεις κλειδιά: Ακολουθία, συμβάντα, επανάληψη, έλεγχος, διαδικασία.

  • 10. Προγραμματισμός παιχνιδιού ν.2

    Περιγραφή θεματικής ενότητας: Βελτιστοποίηση κώδικα, αλληλεπίδραση χρήστη – παιχνιδιού, βαθμολογία χρήστη.

    Λέξεις κλειδιά: Βελτιστοποίηση, αλληλεπίδραση, πλήκτρα, ποντίκι, βαθμολογία.

  • 11. Προγραμματισμός παιχνιδιού ν.3

    Περιγραφή θεματικής ενότητας: Βελτιστοποίηση κώδικα, έλεγχος, αλληλεπίδραση, βαθμολογία, έλεγχος, οριακές καταστάσεις.

    Λέξεις κλειδιά:  Βελτιστοποίηση, αλληλεπίδραση, βαθμολογία, έλεγχος, οριακές καταστάσεις.

  • 12. Τελική έκδοση παιχνιδιού

    Περιγραφή θεματικής ενότητας:  Ολοκληρωμένη έκδοση παιχνιδιού, παρουσίαση παιχνιδιού.

    Λέξεις κλειδιά: Παρουσίαση, συζήτηση, αναστοχασμός, προτάσεις, επέκταση.

  • Βιβλιογραφία