Περιγραφή θέματος

  • Γενικά

    Μαθησιακές δραστηριότητες με υπολογιστή

    Διδάσκων: Καθηγητής Αναστάσιος Α. Μικρόπουλος

  • 1. Οι ΤΠΕ ως γνωστικά εργαλεία

    Περιγραφή θεματικής ενότητας: Η προσέγγιση των τεχνολογιών μάθησης ως γνωστικών εργαλείων.

    Λέξεις κλειδιά: Γνωστικό εργαλείο, οικοδόμηση γνώσης, κριτική σκέψη, αναστοχασμός, κοινωνικοπολιτισμική προσέγγιση.

  • 2. Εργαλεία κατασκευής γνώσης

    Περιγραφή θεματικής ενότητας: Κατασκευή γνώσης με τη δημιουργία πολυμεσικών εφαρμογών.

    Λέξεις κλειδιά: Πολυμέσα, αλληλεπίδραση, οικοδόμηση γνώσης, δυναμική αναπαράσταση, προγραμματισμός ενεργειών.

  • 3. Εκπαιδευτικά υπερμεσικά περιβάλλοντα

    Περιγραφή θεματικής ενότητας: Από τα πολυμέσα στις εκπαιδευτικές εφαρμογές.

    Λέξεις κλειδιά: Κόμβος, σύνδεσμος, μη γραμμική πλοήγηση, ανάδραση, αλληλεπίδραση.

  • 4. Εργαλεία αναζήτησης πληροφορίας

    Περιγραφή θεματικής ενότητας: Η αναζήτηση της πληροφορίας ως ερμηνευτικό εργαλείο.

    Λέξεις κλειδιά: Ερμηνευτικά εργαλεία, παγκόσμιος ιστός, νοηματοδοτημένη αναζήτηση, αξιοπιστία, επικαιρότητα.

  • 5. Εννοιολογική χαρτογράφηση

    Περιγραφή θεματικής ενότητας: Η εννοιολογική χαρτογράφηση ως εργαλείο σημασιολογικής οργάνωσης.

    Λέξεις κλειδιά:  Σημασιολογική οργάνωση, νοητικός χάρτης, εννοιολογικός χάρτης, κόμβος, σύνδεσμος, πρόταση.

  • 6. Κατευθυντήριες γραμμές σχεδίασης μαθησιακών δραστηριοτήτων

    Περιγραφή θεματικής ενότητας:  Οδηγίες για τη σχεδίαση μαθησιακών δραστηριοτήτων με διάφορες τεχνολογίες μάθησης.

    Λέξεις κλειδιά: Προδιαγραφές, κατευθυντήριες γραμμές, αλληλεπίδραση, ανατροφοδότηση, λειτουργικότητα.

  • 7. Προτάσεις μαθησιακών δραστηριοτήτων

    Περιγραφή θεματικής ενότητας: Παρουσίαση δειγματικών μαθησιακών δραστηριοτήτων με ερμηνευτικά και εργαλεία σημασιολογικής οργάνωσης.

    Λέξεις κλειδιά: Μαθησιακή δραστηριότητα, διδακτικοί στόχοι, αναζήτηση, εννοιολογικός χάρτης, οικοδόμηση γνώσης.

  • Βιβλιογραφία