Περιγραφή θέματος

  • Γενικά

    Διδακτική των Μαθηματικών ΙΙ

    Διδάσκων : Κωσταντίνος Τάτσης

    Περιγραφή: Το μάθημα περιλαμβάνει στοιχεία της διδακτικής των Μαθηματικών επικεντρωμένα στη διδασκαλία των Μαθηματικών στο Δημοτικό σχολείο.

    Μαθησιακοί στόχοι μαθήματος: Στόχος του μαθήματος είναι ο εκπαιδευόμενος να αποκτήσει την ικανότητα σχεδιασμού διδακτικών καταστάσεων με δεδομένους μαθησιακούς στόχους.

    Λέξεις κλειδιά: Μαθηματικά, διδασκαλία, δραστηριότητες

  • 1 - Εισαγωγή

    Περιγραφή θεματικής ενότητας: Σκοποί Μαθηματικών. Χαρακτηριςτικά δασκάλου. Παιδαγωγική γνώση περιεχομένου

    Λέξεις κλειδιά: Ενοιολογικοί χάρτες, ενοιολογικές αναπαραστάσεις

  • 2 - Εισαγωγή (συνέχεια)

    Περιγραφή θεματικής ενότητας: Τρίγωνο Pascal. Δεκαδικό σύστημα.

    Λέξεις κλειδιά: τριγωνικός αριθμός

  • 3 - Η διαίρεση

    Περιγραφή θεματικής ενότητας: Διαίρεση – πρώτος διαχωρισμός. Παραδείγματα μερισμού.

    Λέξεις κλειδιά: μερισμός, μέτρηση

  • 4 - Η διαίρεση (συνέχεια) Είδη ερωτήσεων

    Περιγραφή θεματικής ενότητας: Η Διαίρεση 134:5. διαίρεση κλασμάτων. Περί ερωτήσεων. Ταξινομηση του Bloom.

    Λέξεις κλειδιά: επαλήθευση, είδη ερωτήσεων, σχέδιο μαθήματος

  • 5 - Κατασκευή προβλημάτων

    Περιγραφή θεματικής ενότητας: Είδη ερωτήσεων. Κατηγορίες δραστηριοτήτων. Ε΄ Δημοτικού. Δραστηριότητες ανοικτού και κλειστού τύπου.

    Λέξεις κλειδιά: τύπος ερώτησης, γνωσιακό περιεχόμενο

  • 6 - Κατασκευή και αξιολόγηση προβλημάτων

    Περιγραφή θεματικής ενότητας: Τα προβλήματα. Η πυραμίδα του πλούτου. Ερωτήσεις απομνημόνευσης κατανόησης και εφαρμογής.

    Λέξεις κλειδιά: kakuro

  • 7 - Σχεδίαση ερωτήσεων

    Περιγραφή θεματικής ενότητας: Σχεδιάζουμε ερωτήσεις ανάλυσης, αξιολόγησης και κατασκευής. Επιπλέον ερωτήσεις απομνημόνευσης, εφαρμογής και κατανόησης.

    Λέξεις κλειδιά: ερώτηση, τύπος ερώτησης

  • 8 - Διαφοροποιημένη διδασκαλία

    Περιγραφή θεματικής ενότητας: Γιατί διαφοροποιημένη; Βασικές αρχές. Μαθησιακό προφίλ. Τύποι νοημοσύνης Sternberg. Κατανόηση του αριθμού 5. Πολλαπλασιασμός.

    Λέξεις κλειδιά: πολλαπλές επιλογές, διαφορετικότητα, τύποι νοημοσύνης Gardner

  • 9 - Αξιολόγηση

    Περιγραφή θεματικής ενότητας: Αρχές του NCTM. Αρχές αξιολόγησης. Πρόσθεση κλασμάτων και προπέδεια. Μαθησιακές δεξιότητες. Μαθηματική σκέψη. Επίλυση προβλήματος.

    Λέξεις κλειδιά: Ισότητα ευκαιριών, διαφάνεια, συζήτηση και διαπραγμάτευση

  • 10 - Αξιολόγηση Είδη ερωτήσεων

    Περιγραφή θεματικής ενότητας: Μαθηματικές δεξιότητες. Κατακόρυφη και οριζόντια μαθηματικοποίηση. Βαθμοί δυσκολίας επιπέδων. Τύποι ερωτήσεων - δραστηριοτήτων.

    Λέξεις κλειδιά: μοντελοποίηση, επικοινωνία, επίπεδα δεξιοτήτων

  • βιβλιογραφία

    • Διδάσκοντας Μαθηματικά για  Δημοτικό και  Γυμνάσιο. Μια αναπτυξιακή διαδικασία -J. Wan De Walle, Επίκεντρο, 2007
    • Γνωσιολογική και διδακτική προσέγγιση των στοιχειωδών μαθηματικών εννοιών -Ε. Κολέζα, Leader Books, 2000