Γενικά
Εκπαιδευτική Ψυχολογία
Διδάσκουσα: Επίκ. Καθηγήτρια Γεωργία Παπαντωνίου
Περιγραφή μαθήματος
Ορισμός και έννοιες-κλειδιά της εκπαιδευτικής ψυχολογίας.
Νοημοσύνη και γνωστική ανάπτυξη. Κληρονομικότητα και περιβάλλον. Ατομικές διαφορές. Μηχανισμοί ανάπτυξης.
Η θεωρία γνωστικής ανάπτυξης του Piaget. Κριτική της θεωρίας του Piaget και εμπειρική επανεξέταση των ιδεών του.
Νοημοσύνη (η ανάπτυξη της μέτρησης της νοημοσύνης, θεωρίες για τη νοημοσύνη).
Κίνητρα και συναισθήματα στην εκπαίδευση: Εφαρμογές των θεωριών αιτιακών αποδόσεων στην εκπαίδευση. Αιτιακές αποδόσεις και συναισθήματα. Εσωτερικά και εξωτερικά κίνητρα στην εκπαίδευση. Αυτο-αντίληψη, αυτο-εκτίμηση.
Έλεγχος και διοίκηση της τάξης. Ο ρόλος του εκπαιδευτικού.
Μαθησιακοί στόχοι
- Στόχοι του μαθήματος είναι:
- η εισαγωγή των φοιτητών στις βασικές θεωρίες (νοημοσύνης, γνωστικής ανάπτυξης και κινήτρων) που σχετίζονται με την εκπαίδευση, και
- η εξοικείωσή τους με τις εφαρμογές τους στην εκπαίδευση
- Αναμένεται οι φοιτητές:
- να είναι ενήμεροι για τις βασικές θεωρίες νοημοσύνης και γνωστικής ανάπτυξης και
- να έχουν κατανοήσει την επίδραση των παραγόντων κινήτρων δασκάλου και μαθητών στη διαδικασία της μάθησης.
Λέξεις κλειδιά
Εκπαιδευτική ψυχολογία, Γνωστική ανάπτυξη, Θυμικό, Κίνητρα, Μέθοδοι έρευνας, Νοημοσύνη.